Ibiza mei 2018

Ik verwacht veel foto’s te maken, dat het lijkt mij verstandiger om maar een aparte pagina ervoor aan te maken. Voor deze reis heb ik de verschillende fotoseries ondergebracht in een album. Als je op de link fotoalbum klikt zie je de verschillende fotoalbums. Wel vinden jullie hier tips voor excursies, aanvullingen op het journaal en eventuele bijdragen van deelnemers.

Fotoalbum

Zondag 3 juni

Samen met Elisabeth lunchen bij het restaurant van haar zoon. Kwam nog een leuk ding naar voren. Elisabeth zocht iets op en dat zat in een envelop. Juist een envelop die wij haar ooit hadden gestuurd met haar systeemkaart. Deze was blijven liggen tijdens een avond invallen. Geweldig, dacht steeds dat ik haar kende, maar waarvan… Nou dat weten we nu. Was weer heel gezellig en vooral ook even nagenieten en napraten. Bedankt.

Woensdag 30 mei

Inpakken en opruimen. Het hotel stelt de bridgezaal beschikbaar voor ons om koffers te stallen tot het vertrek. Een laatste ontbijt en vervolgens opruimen van de kamer en in de loop van de dag ook de bridgezaal. Nog wat aan deze website werken en foto’s uploaden en doorsturen naar onze gasten en dan zit het er op. Een top arrangement in een fantastisch hotel in het mooie Santa Eularia del Riu.

Adios

Dinsdag 29 mei

De laatste echte vakantiedag. Althans de dag waarop we ons nog niet bezighouden met het vertrek. ‘s Ochtends nog even wezen sporten bij Andrea, uit Argentinië. Dat was voor het laatst dus toch afscheid nemen. We hebben vanavond de laatste zitting en willen die afsluiten met een gezamenlijke nazit in de bridgezaal.  We hebben in twee series gespeeld. Beide zijn gewonnen door Ineke en Karel. Het laat zich raden dat zij ook de Ibiza Challenge Mei 2018 hebben gewonnen. Tweede werden Nico en Wil en de derde plek was voor Jos en Riet. Halverwege de wedstrijd een diner, gezellig met z’n allen eten,  althans normaliter nu even niet dus…Voor de nazit  brengt iedereen mee wat ‘ie’ nog heeft aan snacks en drankjes. Ook houden we een echte PubQuiz. Het wordt nog een geslaagde nazit, met hele lieve woorden en bedankjes.

Heel heel aardig en heel erg bedankt namens ons.

Wij gebruiken hetzelfde principe als in Nederland. Als je de dagprijs één keer hebt gewonnen kan je hem niet weer winnen. Met toto de laatste avond bijna elke keer een andere winnaar van de zitting ging dat top, maar de 8e zitting zorgde voor een optocht aan winnaars, van de wijn dan. We hebben ze natuurlijk wel even allemaal op de foto gezet.

Wil omdat ze er recht op had gezien de uitslag, maar Chris had de wijn al eerder gewonnen dus dan het volgende paar en dat waren er deze avond drie met hetzelfde percentage, Theo en Toos

Jan Hendrik en Tonny

en Hannie en Riet

De winnaars van de Ibiza Challenge mei 2018

Maandag 28 mei

Al ver voor de wekker wakker. Zenuwachtig? Toch nog maar even omdraaien, Dan gaat de wekker. Het bed uit en in de kleren. Direct in sporttenue want vandaag is het de dag dat we gaan fietsen op Formentera. Mies en Peter en Chris en ik. De anderen hadden gehoord van de ‘helse’ tocht en waren afgehaakt. De tocht met de boot duurde langer dan gedacht en het was frisjes. Maar alle vier verblikten we noch verbloosden we en stapten in La Savina op de gereedstaande fietsen. Er zijn ook foto’s van. Minder dan gewenst, maar ik vond het zwaarder dan verwacht. We hebben eerst een tochtje gemaakt op een doodlopende weg. Dus dat was heen en weer. Wel hebben we nu van dichtbij het zout kunnen zien. Toen we de weg weer hadden gevonden zij we via Es Pujols en Sant Ferran en Sant Francisco op weg gegaan naar Faro Cap de Barbaria.  Mat zo nu en dan vlakke stukken ging de weg vanaf Francisco alleen maar omhoog. Pittig, pittig en nogmaals pittig. Maar we hebben het gehaald. De terugweg was eerst haast één lange afdaling, tenminste toen we de eerste bult hadden gehad. Pasta eten in Cala Saone, waar Chris voor de tweede keer deze dag jonge dames op de foto heeft gezet en tenslotte via een soort ‘grevelroad’ terug naar La Savina. Ruim 40 kilometer op fietsen die we in Nederland op de stort gooien. Maar wel heel voldaan. ‘s Avonds een inloop.

Zondag 27 mei

Vandaag de wandeling langs de rivier gemaakt met Wil en Chris. We zijn keurig bij bord 1 van de route en hebben er uiteindelijk maar eentje gemist, maar dat was nummer 18 en de route was tot nummer 16. De borden 17 en 19 waren dus een extraatje. Ik heb er een fotoverslagje van gemaakt, van de borden dus. De omgeving van de route hebben we gewoon ouderwets opgeslagen op de harde schijf in de bovenkamer. Bij de finish een ‘frisje’ genomen op een terras en daar werden we verrast met een live optreden van wat wij noemden ‘Maya de Bij’. Het was een kinderfestival van 3 dagen dat altijd ergens eind mei plaatsvindt. Veel jonge ouders met kinderen gewoon heel gezellig en vrolijk. Ook was er speelartikelen en een heuse draaimolen gemaakt van oude tonnen en heel fraai beschilderd. Maar je moet het hebben gezien en dat hebben velen van ons en anders er zijn foto’s in het fotoalbum ‘river walk’.

‘s Avonds de 7e zitting en ja natuurlijk het onderwerp van gesprek was de tocht naar Formentera. Is het weer goed genoeg?……..

Zaterdag 26 mei

Een relaxte dag. Na de trip van gisteren hebben we vandaag wat bij de pool gelegen, een Hollandse winkel gevonden en dus eindelijk completa voor in de koffie. Verder aan deze site gewerkt en nu het fenomeen album ontdekt. Vandaag ook nog een leuke foto van Elisabeth gekregen. Vanavond gaan we de Hierbas Ibicenco proberen. We hebben tussen het bridgen door al even geproefd.

Oefenen voor een optocht binnenkort?

Vrijdag 25 mei

Vandaag de op maat gemaakte eiland tour. Natuurlijk met onderdelen van de standaard tour, maar ook met wat dingetjes voor ons. De bus staat om kwart over 10, aangepaste tijd, al voor de deur. Bij enkelen van ons al enig ongeloof. Nooit iets op tijd en nu een kwartier te vroeg. De aap komt dan ook al snel uit de mouw. Een chauffeur die foutloos Spaans spreekt, maar dat beheersen wij allemaal niet en gene Marc. Koortsachtig overleg. De chauffeur begrijpt mij,althans hij wil gaan bellen als er op de deur van de bus wordt geklopt. Onze Marc kon blijkbaar ook niet geloven dat alles op tijd was en was dus ook nog in het hotel. Nou dit was meteen ook de laatste rimpeling deze tocht. Marc kon heel veel over het eiland vertellen. We maakten extra tussen stops en hij paste op eigen initiatief het programma aan. We hebben het hele eiland bekeken. We weten dat er voor gewone mensen geen mogelijkheden zijn op een huis, maar ook dat men alle moeite doet om het eiland zo te houden. Dat zal best een hele klus worden, want het is en zal nog heel lang een hele populaire vakantie bestemming blijven. De foto’s zijn met verschillende toestellen gemaakt. Ik moet even uitzoeken hoe ik dit vorm ga geven.

uitleg over Dalt Vila

Op de achterkant van de bus het Boon-a-part Logo

Een tweede stop in Es Cubells een moderner dorp want de naam begint niet met Santa en alle oorspronkelijke plaatse doen dat wel

Het punt met een blik op Es Vedra
Diner in Port San Miguel. Met natuurlijk even kijken bij het voormalig huis van mijnheer Heineken op nu een schiereilandje.

Een laatste stop in Santa Gertrudis

De grotten zijn er bij gebleven. Dit was toch een behoorlijke exercitie en de benodigde tijd was veel meer dan gedacht. De grotten moeten dus maar een andere keer. Om goed vijf uur zet de chauffeur ons weer af bij het hotel. Marc krijgt een vet applaus en de voor beide is er drinkgeld in het mandje gedeponeerd. Konden ze beslist gezellig van zitten de rest van de dag:))

De punten die we hebben bezocht.

Donderdag 24 mei

Vandaag allerlei achterstallig werk gedaan. Ben nu weer bij, maar heb nog meer foto’s die ik op deze website wil zetten, maar die heb ik van Henk gekregen en probeer ik er logisch tussen te krijgen. Verder was het vandaag toch weer heerlijk weer. Op de wind wat frisser, maar voldoende mooie plekken op de zon op te zoeken. Heerlijk klimaat hier. ‘s Avonds pikken we het bridgen weer op. Morgen de bus tocht over het eiland. Beetje spannend. Ook gaan we mogelijk nog met een groepje fietsen op Formentera.

Woensdag 23 mei

Vandaag naar Punta Arabi. Het is wederom voortreffelijk weer, dus met de boot naar Es Canar is een hele leuke trip. We hadden een boot met een glasbodem, maar dat ontdekten we pas toen we weer aan land gingen. De afspraak is, dat iedereen op eigen houtje terug gaat. In optocht met heel veel anderen richting de markt.

Foto van Peter

De markt is leuk qua inrichting. Je kan lekker rondlopen en het sfeertje is leuk. Op pad met drie dames betekent heel veel sieraden en kleding kijken, maar wel heel gezellig. En natuurlijk even zitten en wat drinken.

We moesten ons uiteindelijk nog haasten om de geplande boot te halen. Leuke dag dames. ‘s Avonds voor het eerst geen bridgen, nou ja een enkeling toch wel. Wel hebben we de eiland tour rond. Nu maar hopen dat deze aangepaste tour de moeite waard is. Afspraken maken met Nu Sunweb en eerder Tui is een lastig iets. Vol goede wil en enthousiasme, maar organisatorisch gaat het vaak wat moeilijker. Wel leuk dat we met ons eigen gezelschap één bus hebben.

Dinsdag 22 mei

Gisteren niks aan het handje en ook nu begon de dag weer fraai. ‘s Middags na wat rond drentelen op pad om de kaartjes voor de ferry te kopen. Ja daar waren ze grote dikke druppen, maar als je een beetje handig was kon je ze wel ontwijken. Dus gewoon doorlopen. Nou we moesten dus echt wel schuilen en we hadden niet goed opgelet dus we moesten ook nog wachten. Dat ging vervelen dus dan maar terug. Een paar minuten lopen maar, maar we waren wel nat toen de deur van het hotel daar was en de zon ook weer. ‘s Avonds de laatste zitting van de eerste serie. Leuk 4 zittingen en 4x een andere winnaar. Na de ceremonie protocolaire  nog even nazitten in de bar. We hebben een stilzit tafel en dat is veel minder lastig als je tussendoor gaat dineren. Misschien moet het maar standaard worden. Alleen ronde twee en ronde vijf ondervinden enig ongemak, maar we hebben wel een hele mooie wachtkamer. Kijk maar.

Morgen gaan we met een groep naar de Hippie markt en met de boot. Die kaartjes hebben we toch nog gehaald, konden we regelen dat we als eersten aan boord mochten.
Helaas wij zijn er nog niet aan toe gekomen, maar de ‘walk by the river’ is meer dan de moeite waard. Hier het kaartje. Foto van Hannie.

Maandag 21 mei

Chris en ik hebben onze training weer opgepakt. Nu even de hele vakantie volhouden dan komen we als twee ‘nicely shaped bodies’ terug. Vandaag is de bewolking wat zwaarder. Elk moment verwacht je een dikke bui, maar dan schijnt in enen de zon weer. Het is nu drie uur. Kijken of we het droog houden.

Zondag 20 mei.

We gaan een bezoek brengen aan Ibiza stad en dan met name aan de Dalt Vila. Ook willen we kijken of het toch mogelijk is om een dag naar Denia te gaan. Dat gaat dus niet lukken. Het is vrij prijzig en de overtocht is 4 uur, dus er blijft helemaal geen tijd over om iets te doen. De oude stad is een plaatje en als je eenmaal de top van de stad hebt bereikt heb je een fantastisch uitzicht over de omgeving. We zijn met de bus geweest en voor 4 euro de man ben je uit en thuis. ‘s Avonds nog een inloop en wederom 4 tafels. Leuk is dat het wat wisselende deelnemers zijn. Nou met 4 tafels dan is het nog leuk organiseren dus we gaan gewoon door. De panorama foto is aan de voet van de oude stad gemaakt richting de haven.

Zaterdag 19 mei

Meta is met één van de gasten wezen shoppen. Zelf heb ik wat aan deze website gewerkt en aan het journaal van morgen. Ook nog even ‘cinta adhesiva’ wezen kopen om de uitslagen en mededelingen op te hangen. Onze eiland tour op zaterdag gaat naar vrijdag. Sunweb stelt een aangepaste reis samen, We zijn benieuwd. ‘s Avonds de tweede zitting gespeeld. Het bevalt goed het bridgen met een diner tussen door. Wel enige consternatie want om 17:30 was een van de gasten en deelnemers aan het bridgen spoorloos. We hebben de kamer gecheckt maar daar was de gast niet. Bleek uiteindelijk te zijn verdwaald maar toch op tij voor het diner en de tweede helft van de zitting. Gelukkig niks ernstigs dus.

Vrijdag 18 mei

De weersverwachting is drastisch gewijzigd. Het zou vandaag bewolkt zijn, ja we hebben wel een paar wolkjes gezien, en morgen zou het gaan regenen. Nou als we nat willen worden zullen we daar zelf voor moeten zorgen. Bijvoorbeeld met hard zwemmen op een luchtbed. Op de foto zie je de recordrace.

Het is gewoon prachtig weer en ere wie ere toekomt, maar Ibiza is beslist mooi, heel mooi zelfs. Wij zijn even wezen wandelen en nu het stukje boulevard richting het oosten. Wat een prachtige uitzichten en een mooie natuur met al die dennenboom soorten. Echt mooi. ‘s Avonds een inloop georganiseerd. Er waren 8 paren die wel een kaartje wilden leggen. We hebben 18 spelletjes gespeeld, maar moeten misschien wel terug naar 15. Nou ja dat zien we wel. Als er animo blijft voor de inloop dan vinden we vanzelf de goede formule.

Donderdag 17 mei

We wisselen van kamer. Een airco houdt ons ondanks dat we moe waren uit de slaap en dat trekken we niet 14 dagen lang. Was geen enkel probleem en we verhuizen. Een eind van de speelzaal maar wel stil zo hopen we. Van middag zaten we met drie kwart van de groep te wachten op iemand van Sunweb. Net toen we dachten dit wordt hem niet meer, kwamen de medewerkers van de reisorganisatie binnen. Op een of andere manier was het toch niet helemaal duidelijk dat we met een grote groep waren? We hebben een aantal interesse’s neergelegd waaronder een aangepaste eiland tour. Ze gaan kijken wat mogelijk is. Wij inventariseren hoeveel animo er voor is. En dan om 17:30 uur los met de eerste zitting. Tussendoor dineren. Benieuwd hoe het gaat.

Kim vertelt enthousiast over het eiland. Het uitgaansleven en de bijzondere disco’s scoren goed. Niet echt ons ding. We stellen een aangepaste eiland tour voor. Zijn nu de interesse aan het peilen.

Woensdag 16 mei

Om 2 uur gaat de wekker en een goed halfuur later zijn we onderweg naar schiphol. Alles gaat voorspoedig en de gene die de auto komt ophalen was er ook al. Vlot, heerlijk. Ook het inchecken gaat vlot en zelfs de scanning van de handbagage geeft relatief weinig problemen. We komen als snel de eerste bekenden tegen. Uiteindelijk zijn er zelfs negen gasten die we als eens eerder hebben getroffen. Het wordt een beetje familie. Echt alles gaat voorspoedig. In het hotel schuiven we nog aan voor een ontbijt en zo rond half twee heeft iedereen zijn kamer en gaat de vakantie beginnen. Om 18:00 uur een welkomstdrankje en wat informatie uitwisselen. Daarna na het diner. Ook dit was voortreffelijk voor elkaar en vervolgens gaat iedereen zijn weegs. Een wandelink of genieten van de zangeres en tenslotte naar bed. Heerlijk..

Eind april 2018

Douwe en Joke kunnen de reis naar Ibiza niet begeleiden. Wij gaan als invallers. Wij vinden het heel leuk om naar Ibiza te gaan, maar ook erg sneu voor Joke en Douwe. Normaal gesproken kunnen zij de reis in oktober doen en dat is dan weer een vooruitzicht war enige troost brengt en ons ‘schuldgevoel’ fors doet afnemen.